به همت سازمان شیلات ایران واداره کل شیلات هرمزگان صورت گرفت:

برگزاری دوره چهار روزه آموزش تئوری و عملی " ایمنی بنادر ماهیگیری " در شیلات هرمزگان

21.jpg

مدیر کل شیلات هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی "ایمنی بنادر ماهیگیری " در سطح استان به میزبانی شیلات هرمزگان ویژه کارکنان شیلات استان و بهره برداران شیلاتی با حضور معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت سازمان شیلات ایران،مدیرکل اموراداری،رفاه وپشتیبانی شیلات ایران، معاون مدیرکل دفتر توسعه بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، رئیس گروه تجهیز و توسعه بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران،رئیس گروه ایمنی و تردد شناورها در بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران،معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات هرمزگان، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع شیلات هرمزگان و جمعی از کارکنان و بهره برداران شيلات هرمزگان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت سازمان شیلات ایران با بیان اینکه استان هرمزگان اقدامات و برنامه های خوبی در حوزه آموزش بهره برداران و کارکنان انجام داده است گفت: آموزش به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت مطرح است که خوشبختانه سازمان شیلات ایران برای این مهم برنامه ریزی های خوبی در دست انجام دارد.

شهریار رستمی آموزشهاي زيرساختي شيلات را متضمن ارتقاي شیلات خواند و تصریح کرد: خوشبختانه دوره های آموزشی کارکنان و بهره برداران سازمان شيلات ایران به منظور افزايش كارايی شاغلين و بهره برداران در سازمان شيلات ايران همه ساله پس از انجام مطالعات نيازسنجی در قالب تقويم آموزشي تدوين و اجرا مي گردد .

وی از برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان و بهره برداران در تمامی سطح کارشناسی، مدیریتی و... خبر داد و گفت: فنون و طرح های جدید ارتقاء بهره وری نمی تواند بدون پرسنل آموزش دیده, ایجاد و بکار گرفته شود. نیروی انسانی بر اساس امکانات, مهارتها, دانش و نگرش خویش که از آموزش کسب کرده است و در طی مراحل مختلفی می تواند نقش بسزایی در بهبود و افزایش بهره وری داشته باشد.

رستمی افزود: آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در زمینه تحقق اهداف سازمانی می باشد و یکی از عوامل مهمی که تاثیر قابل ملاحظه ای بر بهره وری دارد و می تواند نقش موثری در افزایش آن ایفا نماید، آموزش است.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت ترویج و آموزش در تحقق اهداف شیلات گفت : برگزاری کارگاه مذکور درراستای ارتقای سطح علمی بهره برداران و کارشناسان شیلاتی همواره یکی از اولویت های اصلی شیلات بوده است.

بارانی افزایش دانش فنی و تجربه از طریق آموزش‌های مستمر اساس کار هدایت سرمایه گذاران در حوزه صیدو صیادی پایدارو اصولی دانست و یادآور شد: تلاش مجموعه شیلات همواره بر رشد و توسعه زیر بخش های مختلف شیلات استوار بوده است.

وی افزایش ایمنی در بنادر صیادی ، کمک ها ی اولیه در دریا و بنادر صیادی ، اقدامات اولیه برای غرق شدگان، انواع حریق و عملیات اطفا حریق ، لزوم برنامه ریزی و فرماندهی در هنگام بروز سوانح ، عملیات احیا قلبی و ریوی ، ضرورت لایروبی بنادر، نقش تعاونی های صیادی در مدیریت نگهداری و ایمنی بنادر صیادی را از مهمترین مباحث این دوره آموزشی خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود : دوره آموزشی برگزار شده به مدت ۴ روز که ۳ روز آن به صورت وبینارو تئوری و ۱ روز بصورت عملیاتی در بندر صیادی کنگ با حضور جمعی از مسئولین شیلات استان، شیلات شهرستانها و بهره برداران بخش شیلاتی صورت گرفت.

http://shilathormozgan.ir/60ahp